Grabbarna Grus

Idag gick det så himla bra med båda mina killar. Menar alltså inte Gustav nu, utan Qarlos och Bingo såklart, hästkillarna. Har ju ingen flicka numera, efter min och Vendelas skiljsmässa så är det killar på heltid när vi snackar Freddis hästar! ;) 

Qarlos var först ut, red i ridhuset och gjorde samma sak som igår, fast lite mer "snabbspolat". Han kändes jättefin idag också och jag tycker att jag fick till ridningen även idag. Dock är det svårt att rida så "lite" när man delar en yta på 20x40 med fyra andra ekipage. Men vi gjorde det bästa av det och fick oss ändå ett riktigt bra pass.

Jag tycker att det är jättekul att kämpa på med Qarlos just nu, han tycker att det är roligt och det känns inte längre som en omöjlig uppgift för mig att lära mig att rida och utbilda honom! han ger så bra svar på det jag gör och är min bästa spegel, jag märker direkt om jag gör något fel. Det har Karin lärt mig att avläsa och det är jag så himla glad för. 

Han är en så snäll och go häst, men utan att vara tråkig. Känns som att vi har börjat på en lång resa tillsammans eller nåt. Svårt att beskriva, men jag känner mig riktigt taggad! 

Qarlos hade idag sitt träns från Claridge House, remontnosgrimma (har en aachen också, men rider på remonten just nu) Han var dock mer pigg på att gå in i boxen än att visa upp sin utrustning. Att han är bloggdiva på heltid nu har han inte riktigt fattat. Han är lite trög i starten.. ;)


Bruna dressyrskydd från Showmaster


Vrid på huvet om ni vill se sadeln, en Wellington. Schabraket är creme-färgat med brun kant, från Jacson. Paden är i fårskinn, minns inte vad märket heter..


Näste man ut var Bingo. Han fick hålla till i tältet idag, ridhuset hann bli upptaget. Tur var det höll jag på att skriva! Dom har bytt underlag i tältet, samt målat om sargen. Man känner inte igen sitt gamla sketna ridtält längre. Mamma Mia, det är ljust och fräscht där inne! Bättre än ridhuset till och med. Underlaget var lite tungt i hörnen, men det märktes inte så mycket på ponnybingo. Han är ju inte så tung och har faktiskt byggt upp en bra styrka och balans. 

Red honom mycket framåt idag också, det funkar så himla bra. Det funkar bra mellan oss också, vi är som ett gammalt par som tjafsat och sedan blivit sams. Vi har hittat något som passar oss båda, helt perfekt. Han blir så himla fin och lydig att rida, hans kvaliteer kommer fram på ett helt annat sätt när det är han själv som tar fram dom, istället för att jag får sitta och göra det åt honom. 

Red lite delar ut LB3 och det kändes toppen. Kom på mycket hur jag skulle rida också, Kristina flikade in en kommentar här och var. Hon tyckte jag skulle prova rida med mindre innerhand när galoppvolterna krånglade lite. Provade det, och problemet var löst. Att hon alltid står på marken och ser mig både rida och träna Bingo gör ju att hon kan se sånna saker som jag behöver ändra i min ridning. 

Jag måste lära mig att rida mer med kroppen, inte bara med hand och skänkel. Ni förstår nog hur jag menar. Det är ett långsiktigt mål som jag satt upp för min ridning. Det blir så mycket bättre på Bingo då. Fortfarande glad över hur fin han var idag!! Hoppas det håller i sig, en uppvisning på KM med honom i detta skicket skulle sitta himla fint känner jag..!

Jag och Bingo i tältet, älskar att underlaget är ljust!






Kommentarer
Postat av: Sandras Riddagbok - Unghäst, ridning, bilder

sv: Åh så det var ett Hubertus, good to know! :) Det är verkligen skitsnyggt!

2011-11-24 @ 13:49:28
URL: http://sandrasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback