Gårdagens ridpass

När jag kom ut till stallet igår var det såklart redan kolsvart ute och dessutom regnade det en hel del. Som tur var var ridhuset ledigt i alla fall så jag kunde rida där. Ännu mer lycka var det när det bara var en till i ridhuset, så man fick massor med plats!

Artie gick ett riktigt bra pass där jag jobbade med tempoväxlingar hela tiden. Red utan stigbyglar största delen av passet, känner själv att jag rider bättre då och verkligen måste inverka med sitsen. Han behövde en ganska lång uppvärmning för att komma igång, men det var ju inte så konstigt eftersom han skrittade/vilade de två senaste dagarna. Men efter framridningen blev han superfin och jobbade på bra. När det går så bra vill man bara fortsätta rida hur länge som helst, haha. Dock avslutade jag honom efter ca 45 min och travade av honom länge lång och låg.

I dag vet jag inte alls vad jag ska hitta på med Artie. Jag slutar redan vid ett, så antingen åker jag ut tidigt till stallet och rider medan det är ljust eller så åker jag hem och blir av allt plugg som jag har hängandes över mig. Ska fundera på det ett tag till så får jag se!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback