Diss

Ett riktigt fult mode har börjat smyga sig in i dressyrsporten, särskilt på ponnysidan. Det handlar om Uvex-hjälmen! 



Helt seriöst nu, hur snygg är den på en skala? Jag får känslan där bomber-hjälm (ni vet en såndär som är utan skärm?) möter cykelhjälm ungefär. Och i dressyr av alla sporter. Vissa har hissat hjälmen och tycker att den moderniserar dressyren osv. 

Men hallå, måste verkligen hjälmmodet inom dressyren moderniseras? Lite klassiskt kan vi väl ändå bevara, nu kommer dressyrkärringen i mig fram. När jag ser dessa ponnyryttare på SM-nivå flyga runt på snygga ponnyer i denna hjälm så känner jag hur irritationen gror. Hjälmskrället pajjar verkligen hela intrycket. 

Den är ju inte ens billig! Haha, om man nu vill rida med en lite mer "modern", mer ventilerad hjälm i dressyr så tycker jag att man ska välja GPA Speed Air Tone in Tone (en sån som min kära blogg-kamrat har). En sån skulle jag hemskt gärna vilja ha att rida i på sommaren! Då blir nämligen min Charles Owen jättevarm och stackars huvet blir helt lök. 

Vet inte varför jag tycker så mycket bättre om GPA än Uvex. Tror att det har med skärmen att göra, själva formen på hjälmen. GPA:n är så mycket snyggare!

Issa i sin speed air




Kommentarer
Postat av: Jorunn

sv: oj vad kul att du tyckte det! Tack, antar jag! :D

2011-11-18 @ 19:12:07
URL: http://jorunnlavonius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback