1 år

Idag har det gått exakt ett år sedan jag och pappa åkte ner till Göteborg och hämtade Artie. Tänk att tiden går så fort, känns som om jag har haft honom mycket längre! Har aldrig ångrat en enda sekund att jag köpte Artie, tror inte jag kunnat få en bättre häst än vad jag faktiskt fick. Jag vet själv att jag är väldigt lyckligt lottad och vilken tur vi hade när vi köpte honom. Inte ofta man hittar en så bra häst när man åker själv utan att ta med någon utomstående som tittar på hästen. 

Jag hoppas att jag och Artie kommer fortsätta utvecklas på samma sätt som vi gjort under det här året. Det tror jag absolut vi kommer göra och det ska bli spännande att se vad de kommande åren ger. Artie är trots allt fortfarande rätt ung (okej, nu börjar han bli lite mer mogen, men för mig kommer han alltid vara ung haha) och jag har ju fått börja om från grunden med min ridning. Men vi lär oss av varandra, så vi ska ju fortsätta se hur lkångt vi kan gå. Det känns i alla fall verkligen som vi passar och matchar varandra till 100 %, hade inte kunnat bli bättre!

Tänk under året har vi hunnit med så otroligt mycket. Massor med träningar och tävlingar, men även en hel del bus och uteritter. Vi har hunnit starta ända upp till 115 i hoppning med godkänt resultat. Tagit många vinster och placeringar på i stort sätt varje tävling. Under ett år har det inte varit många dåliga ridpass. Självklart har det funnits de som inte gått jättebra, men däremot tror jag vi inte haft ett enda katastrof-ridpass och det är ju bra! haha.

Artie i transporten i Göteborg, redo att åka


Efter en 5 timmars lång resa kom vi fram sent på kvällen. En liten promenad i ridhuset




Bus i snön






Första tävlingen, 0+0 fel i båda klasserna











Första placeringen, 4e plats i 1 m. Hade 4 fel i andra klassen som också var 1 m.


Första omgången av div 3, där vi vann lagklassen. Kom 2a i förklassen.




Måånga Daniel-träningar!


Och Karin-träningar också för den delen!


Åkte på Louise Haaga kurs i Maj


Andra omgången av div 3, vinst i förklassen men tyvärr gick det inget vidare för laget


Finalen gick däremot bättre, felfri i förklassen och en vinst i laget. Kom tvåa i totala


Fler träningar


och mys såklart




Sedan har ju bara tävlandet och tränandet fortsatt under hösten, och har gått minst lika bra som i våras. Men det kanske ni kommer ihåg lite mer eftersom det är rätt nyligen ;)













Ja som ni kanske förstår har jag typ 10000 fler bilder än det här, men det var en liten sammandfattning över året som jag haft Artie. Dock ser det ju ut som vi "bara" tävlat under året, men tävlandet har varit en sån himla liten del av allt vi har upplevt tillsammans :)



Kommentarer
Postat av: Moa

Du och artie passar varandra sjuk bra, det ska bli kul att fortsätta följa er utveckling nästa år :)



Hur gammal är han? :)

2011-11-28 @ 12:47:06
URL: http://moathorngren.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

Han är verkigen superfin, och framförallt tycker jag han ser väldigt fin och välriden ut i dressyren på bilderna! Har du tänkt starta honom i dressyr någon gång? :)

2011-11-28 @ 14:11:03
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Louise Kruse

Hej, kul att läsa att Ni trivs så bra med varandra. Saknar allt min lille prins ibland. Hans syster Grace har gått jättebra nu i höst bla felfri 130. Ge Artie en bamsekram från mig. Kram Louise

2011-11-28 @ 15:27:44
URL: http://www.ryggebolgard.se
Postat av: Mikaela

Vilken skilnad på hans frambensteknik då och nu! Riktigt bra jobb med det :)



Tycker han bli så snygg på vintern när det svarta i ansiktet träder fram mer :)

2011-11-28 @ 16:27:38
Postat av: Jessica

Åh vad kul, grattis!



Ni är ett jättefint ekipage!

2011-11-28 @ 17:25:42
URL: http://dalaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback