Nyttigt vetande

Igår så var jag och Issa på en föreläsning/möte/privatryttarträff med vår kära tränare Karin. Det pratades mycket om upplägg för träning, och vad som krävs för att nå framgång. 

Det sas mycket bra och viktigt, och det mesta har jag ju redan i ryggen i och med att jag tränat för Karin i ett och ett halvt år nu. Tänkte skriva lite om det här i bloggen i olika inlägg!

Först och främst så tänkte jag bara ta upp något som jag faktiskt inte visste, och som jag kommer att kunna dra nytta av själv nu när jag rider. Jag skrittar ju fram Vendela i skogen/på asfalt i princip varje dag nu när det är vår. Något jag inte visste är att jag måste skritta några varv på ridbanan sen också, ändå!

detta är för att Vendelas ben måste vänja sig vid det "nya" underlaget som är på ridbanan, alltså räcker det inte med att ha skrittat på asfalten. Jag brukar ju annars tycka det är smidigt att kunna trava hyfsat fort efter att ha skrittat fram ute, men det är alltså inte så värst bra. 

Bra och nyttig fakta detta tycker jag - något jag kommer att tänka på!

Inte tillräckligt, det måste skrittas på banan också sen!




Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Aha! Undra om det är av lika stor vikt om man skrittar fram på olika underlag. Där jag brukar gå är det först hård lera, sen lös sand, asfalt, grusväg och sen tillbaka igen. Men vänja är ju vänja!



Sv; Han tackar så mycket! ;D Oj, varför så ung? :S

2011-05-20 @ 18:04:40
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback