Mitt tävlande

Ni som följde mig under förra året vet ju att jag alltid red två klasser när jag tävlade förut. Dels för att jag tyckte det var kul, dels för att vi samlade rutin och dels för att Vendela ofta spände av lite mer till andra klassen. 

I år så tänker jag lite annorlunda. Just nu så ligger min prioritering att först och främst kvala med Vendela till elit. Därför så åker jag i princip bara ut och rider LA:P1, eftersom jag tycker att det är ett jättebra program för henne - inga tråkiga transportsträckor, och det krävs mycket styrka och koncentration av henne för att genomföra rörelserna, så då fokuserar hon mycket bättre!

Jag hade ju tänkt rida Lag-03 en del nu också, men eftersom jag inte är med i något lag i div 1 i år så "behöver" jag ju inte rida det. Rutin är aldrig fel, men vi har ju trots allt varit med i två år nu. Dessutom så vill jag lite grann lägga ner skänkelvikningarna ett tag, dom har varit en sån himla press för oss, att det ine funkat. Och nu på senaste så har det blivit jättebra istället, när jag vet att vi inte ska tävla och kan spänna av lite mer. 

Sedan när vi väl kvalat så kommer jag nog att rida några LA:P1 till, för att uppehålla tävlandet såklart. Bara för att vi lyckats kvala så betyder det inte att vi är redo för FEI-programmen på nationell nivå riktigt ännu. Vi har en hel del teknik- och styrkearbete kvar innan det blir aktuellt. Mycket träning kommer det alltså bli!

En annan sak som ligger lite till grund för detta med att rida en klass är givetvis tiden - jag slipper spendera timmar av väntan mellan klasserna. Detta är ju skönt för mig, mamma och Vendela att slippa. Eftersom jag tävlar med Bingo också, på andra tävlingar än med Vendela, så blir det ju en hel del tävlande. Jag vill ju ha tid att vara med Issa och mina andra kompisar, och såklart Gustav också, så det är skönt att kunna göra som jag gjort nu!

På så vis så hinner jag med allt jag vill hinna med (nåväl, nästan iallafall) och kan ändå tävla med två ponnyer på olika tävlingar!





Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Det måste ändå vara kul att tävla två hästar! Synd att de inte går samma klasser bara, eller det kanske är skönt? ;)

2011-05-09 @ 21:28:39
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback