Måndagens ridpass (+bilder)

Red på Stora utebanan idag, och jag tycker det var ett riktigt bra pass! Vendela känns jättefin just nu, så jag planerar mest att rida på som jag gör och försöka förbättra det som går tills på lördag.

Tog tag i läxan och gjorde minsann lite skänkelvikningar och framdelsvändningar undan vänster skänkel samt framdelsvändningar undan densamma. Allt för att skärpa upp henne på den sidförande, vilket jag kommer ha igen i både höger sluta och vänster öppna sedan. Hon brister lite i respekten på min vänstra skänkel.

Gjorde även förvänd galopp på volt, och i vänster var det svårt idag. Fast sen så rätade jag upp mig, hittade jämnvikt och plötligt så gick det så mycket lättare! Det var en skön känsla och vi fick en halv riktigt fin volt! Högern blev riktigt bra, som att rida i rättvänd faktiskt. 

Gjorde lite skolor och galopp-skritt också och det funkade fint idag. Ska ha henne mer formad i innersidan i skolorna bara, måste tänka mycket på det. Det och spårningen, det är mycket som ska klaffa! I galopp-skritt var hon verkligen toppen-lydig idag, så det var roligt att göra. 

Från det ena till det andra - sitter med springkläderna på mig, så nu blir det en halvtimmes kvällsjogg tänkte jag!

Mamma tog lite bilder, och det var snällt. Tyvärr så saknar hon fotografegenskaper, haha. Men jaja, lite bilder fran idag blev det iallafall, vissa bättre än andra.. ;)




















Kommentarer
Postat av: Julia

Jag har inte heller några fotografkunskaper :p Förresten, ni måste säga till om ni skulle komma till någon tävling runt omkring där jag bor! Skulle vara så kul. Det är ju en bit.. Men man vet ju aldrig :)

2011-05-09 @ 23:09:30
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Kvalklass på lördag? :)



Sv; Jaa, man ser ju att han tittar ner haha. Tack! :D



Haha, fyra klasser?? Låter sjukt jobbigt!

2011-05-10 @ 08:58:38
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: SARA JANSSON

sv; Tack tack :D



Aha det låter rätt coolt :D jag gillar när hästar får lite speciella färger liksom ;D

2011-05-10 @ 09:40:29
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback