Gult är fult

Gårdagens pass var ett bra pass faktiskt. Travarbetet gick bra tycker jag, och jag har dagens upplägg för framridningen helt klart för mig. Kommer att utnyttja övergångarna galopp-trav-galopp mycket. Funkar bättre än att tempoväxla i enbart trav just nu, för att få fram den där pangpangboom-traven som jag vill visa upp! 

Bara vänsteröppnan som krånglade, jag gav mig till slut. Inget som går att fixa på en dag, ingen panik över det. Så länge jag inte tappat tålamodet (vilket jag inte gjorde!) så är ingen skada skedd. Vendela spände till lite såklart, blev osäker. Men så fort hon fått trava ett varv på volt under lättridning så hittade hon tillbaka och vi kunde fortsätta. Har svårt att få in henne på tre spår, hon vill vika halsen och lämna höger framben kvar på spåret, inte riktigt sätta sig på baken och samla ihop sig. 

Galoppen funkade inte fullt så bra, fast hon var grundfin. Och det är det viktigaste, att hon är lösgjord och avspänd. Men jag har ju glömt att lägga ner lite tid på dom enkla bytena på senaste. Klantigt! Dom ligger ju på kort diagonal, och hon tror att hon ska länga i mellangalopp (som jag skrivit tidigare vet hon ju att det är så på diagonalerna) vilket gör att jag sitter där uppe och någonstans mitt i lite halvt tvingas dra i nödbromsen och vråla "skriiiiiitt hallååååå". Ni kan ju tänka er själva. 

På volt blev galopp-skritt dock toppen, så jag får lita på att hon är lydig och faktiskt väntar på mig idag. Gör hon inte det så vet jag varför, och att det är mitt fel. Så äsch, egentligen ingen skada skedd här heller. Det där inlägget jag skrev igår om min nervositet fick faktiskt effekt på mig! Kul att ni var några stycken som känner likadant också dessutom. Är man fler är det lättare med det mesta :)


Förresten iaktog en av våra läsare utan blogg, Johanna, att jag hade mina gula örhängen på dessa bilder (från Laxå förra året). Fult som stryk - jag vet! Skrattar bara nu när jag ser det, när jag först såg det på bilderna blev jag lite irriterad på mig själv att jag inte tagit ut dom. Men Johanna (och alla ni andra) kan vara lugna; idag blir det pärlörhängen, vita klassiker ;)




Kommentarer
Postat av: Klara Dahlstedt

Du kan ha ett blått och ett gult, för att matcha de kommande rosetterna! ;) Fick inspirationen av bilden haha. Men, lycka till! :)

2011-05-14 @ 12:46:05
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback