Freddis lördag

Morning folks!

Lät klockan ringa tidigt idag, eller ja, vid 10, haha. Klockan ett så ska jag nämligen rida Bingo som kommer in till Trolldal! Ska bli roligt, men absolut inget jobbigt pass. Pratade med Kristina igår och hon tyckte att han kändes bättre men inte helt bra i den där muskeln. Han ska tillbaka på ny behandling hos equiterapeuten på måndag, men ska alltså ridas och hållas igång hela tiden. 

Det ska bli riktigt roligt att rida Bingo igen, han är så himla härlig. Saknat hans grymma attityd och utstrålning, han ger verkligen en speciell ridkänsla den där lilla hästen. Förhoppningsvis så ska han vara bra till den 22:a maj, så vi kan tävla andra omgången av div 3 i Smedstorp!



Ska även rida Vendela idag hade jag tänkt. Karin brukar alltid vilja att jag ska rida dressyr dagen efter vi har tränat, just för att känna på och befästa lite själv, medan träningen fortfarande finns i bakhuvudet. Dessutom kommer Vendullis förhoppningsvis inte att behöva så lång uppvärming innan hon blir varm och mjuk, och då blir det inte ett så långt pass.

Jättebra faktiskt, tycker jag. Vendela var ju så himla grym igår, så det ska bli så kul att känna på henne idag. Ska ta itu med mina läxor också; förvänd galopp på volt för att stärka henne i den förvända och på så vis öka hennes säkerhet i den och skänkelvikningar och framdelsvändningar till vänster för att skärpa upp henne för vänsterskänkeln!





Kommentarer
Postat av: Elise Vognild

vad roligt!: ) håller tummarna för att han ska bli bra, VI BEHÖVER ER!! Men du, du skrev fel datum :P det är den 21 tävlingen äå ;)



sv: då vi ska fira min morbror idag som fyller 50 och sen imorn ska jga hafest med mina kompisar då jag fyller på måndag :/

fick typ damp när de hade bytt datum, haha. men de gjorde väl de för att de va omgång 2 i div 3 hoppningponny den 14 tror jag ?

2011-05-07 @ 11:17:20
URL: http://eliisevogniild.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Elise Vognild

sv: jo det skulle vi men ändå :P

Okej vad bra! :D hoppas att han känns bra idag! :))



haha, jaa ;P fast jag skulle hellre vilja åka till Louise Haaga ;)

2011-05-07 @ 11:26:50
URL: http://eliisevogniild.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback