Bingo idag

Det spöregnar i Kattne, längesen man såg så mycket regn! 

Som ni redan läst så red jag ut idag på Vendela med Issa och Artie. Jättemysig ridtur, lång och härlig. Vendela skötte sig faktiskt fint också. Hon är som hon är att rida ut på, bara att acceptera, men idag var hon duktig för att vara hon! Skrittade hela vägen hem, och höll inte på med det där att springa på tvären så mycket alls heller. 

Sedan blev det bråttom, för Kristina hade kommit in med Bingo, som skulle ha lite motion! Han kändes riktigt fräsch idag i traven, friskt tempo och härligt stöd fram till handen. I galoppen är han faktiskt lite lat, men jag var tuffare mot honom idag än senast. När han inte tar min innerskänkel, utan tränger in på ett mindre voltspår så får han ju inte sedan bryta av för att det blir för jobbigt att gå på liten volt. 

Nej nån måtta får det vara för små biffar också, har man muskler så kan dom användas! Bingo blev faktiskt finare sen och jobbade på riktigt bra. Gjorde lite halter och övergångar också, han gör verkligen toppenuppställningar. Himla synd att han går emot hand lite grann, men det ska vi allt träna bort! 

Han kändes mycket bättre idag än senast jag red honom. Kristina har klättrat mycket med honom i backar. Han fick ju en behandling till hus equiterapeuten för sin knäckning som han hade i höften (det som gjorde att vi ställde in förra tävlingen) och nu är han snart helt bra. Märks bara att han är lite svagare i vänstergaloppen, men inget som märks så tydligt. 

Nu så ska jag fixa Vendelas tävlingsfilm, håll tummarna för att videofyme fungerar som det ska! Sedan så ska jag plugga lite mer hade jag tänkt. Mycket på G med både hästarna och skolan just nu, blir ont om tid..!

Jag och världens bästa Bingo i Nyköping :)




Kommentarer
Postat av: Ebba

Sv; det förstår jag att du är! :D



Ja, det var riktigt roligt! :)

2011-05-15 @ 21:20:46
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/
Postat av: Ebba

Sv; det förstår jag att du är! :D



Ja, det var jätteroligt! :)

2011-05-15 @ 21:23:19
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback