Ponnytiden

Ibland saknar jag faktiskt ponnytiden lite.. Eller kanske inte ponnytiden, men jag saknar Jenny. Jag trivs till 100 % procent med Artie och skulle aldrig vilja ha en annan häst, men när jag gick tillbaka i arkivet på min gamla blogg blev jag så nostalgisk. Känns som om det var så himla längesen, fast ändå inte. Vill inte att det ska vara på något annat sätt än som det är nu, men ibland skulle man vilja resa tillbaka i tiden bara för en dag.


Citerat från min gamla blogg 8 juni 2009:

"Dressyrträningen gick super! Jenny var jätteduktig och kändes inte alls spänd eller stressad. Dock lite i galoppen, men det försvann efter ett tag. Att rida på hacket hjälper verkligen så hon inte håller på och klapprar med tänderna. Idag red jag hela lektionen själv (:o haha ). Gick mest på böjda spår hela tiden, vi hade lite olika övningar. Ena övningen gick ut på att göra en volt vid varje bokstav. Den andra var att göra en volt vid varje serpentin, och på så sätt fick jag rida i båda varven. Den senare övningen gick allra bäst, särsklit i traven. Vi jobbade på att få ner Jenny i en låg form. Det var synd att vi inte hade kameran med oss. Men men, nästa gång får det bli! Är verkligen jättestolt över Jenny efter dagens lektion. Rktigt roligt!"


Hihi jag blir bara så himla glad över att läsa såna här gamla inlägg och så kul över att det ändå finns dokumenterat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback