Pass of today

Idag så red jag Vendela i ridhuset, valde att inte rida ut med Issa och Maja efterom det blåste en del, och hon blir så himla till sig då. Dessutom så är det ju som bekant hoppträning imorgon, så då ska jag nog rida ut då istället! :)

Idag så fortsatte jag med lite tempoväxklingar, men mestadels lite högre tempo och längre steg. Hon blir väldigt fin av det tycker jag. Gjorde lite skänkelvikningar också, gick faktiskt riktigt bra idag, duktig häst!

Toppade med lite galoppserpentiner som blev jättefina. Känner att jag vill träna på dom inför nästa tävling, så att hon kan känna att "detta är något jag klarar, detta brukar vi ju göra, detta är lätt" och inte behöver ta i så mycket och känna sig stressad. Hon har så lätt för att bli överambitiös, och det vill jag ju unvika.

Någon månad gammal bild på oss :)


Kram


Kommentarer
Postat av: Patricia

Sv: Tack, eller hehe, den är tagen från google. Underbart fina hästar! :D Till Issa: Jag har också ett sånt Svart termomastertäcke med hals, vad tycker du om det? :D

2011-03-23 @ 21:48:41
URL: http://minponnyochjag.webblogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Ska du rida ut när det är hoppträning? :O ;)



Sv; Hahah, det är lite kul faktiskt! På förra tävlingen var det en häst som slängde sig iväg när den mötte mig och Edvin, så muttrade ägaren i sin telefon att "vi mötte just en skäck". x)



Jaa. :)



Wohoo, tack!! :D Det blev rakt för en gångs skull haha.



Oj, haha. Snacka om varierat där. ;) Men vad kul ändå, det var bra från början och nu är det ännu bättre!



Megalångt svar, men tryckte ihop allt i ett. ;) Kram!

2011-03-23 @ 22:31:06
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback