Ett pass med Bingo

Idag så red jag bara Bingo, blev ingen Vendela. Men det gör inte så jättemycket, hon brukar få så pass mycket motion och mycket att tänka på i veckorna annars. 

Red iallafall Bingo i hagen, och all snö har smält undan nu! Gud så skönt att han slapp ha en massa snö upp till knäna, han är ju inte så stor. Kristina sa att han varit lat nu i veckan, men eftersom hon också höll till i hagen och tömkörde Dylan (en av unghästarna, har suttit på honom en gång, så några av er kanske känner igen namnet) så fick Bingo lite mer fart.

Bingo och Dylan är nämligen ärkefiender, trots att Dylan är valack numera så tycker stona mycket om honom. Detta upprör givetvis Bingo, som är hingst, äldst av killarna, och kung av Starrhult. Dessutom så är både sånna som vill ha mycket uppmärksamet av alla runtomkring, så dom går inte så jättebra ihop.

Men idag så blev Bingo alltså energisk av Dylans närvaro, och det var bara bra för mig! Även om han helst ville spänna sig och bli hög och kort i både nacke och steg så lyckades jag få honom att spänna av och sträcka ut, fast med samma energi. Gjorde lite sidvärts också, och han svarade jättebra faktiskt. 

Gjorde lite framdelsvändning i skritt, och det gick också jättebra. Han var väldigt uppmärksam idag, efter att han lugnat sig lite. Skönt för honom att slippa oroa sig så mycket för underlaget som han behövt göra när det varit så mycket snö. 

han kändes väldigt fin i galoppen också, jag tycker att det börjar märkas att han varit igång ett tag nu iallafall. Han börjar komma tillbaka mer och mer! Även övergångarna var riktigt bra idag, så jag är riktigt taggad på att komma ut med Bingo igen!

En bild från idag :) Ska redigera lite fler sen och lägga upp!


Kram


Kommentarer
Postat av: ELISE

sv: å tack! :D

haha, ja det gick faktiskt JÄTTE BRA!! :DD så nu är jag GRYMT taggad!! :D

2011-03-27 @ 16:41:36
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: ELISE VOGNILD

sv: jaa tack!! :DD

Gu så bra! :D Vi kommer nog bli ett toppen lag tror jag! :D bara alla hästar sköter sig så kommer det gå toppen!! :D



Kram och tack igen! :DD <3

2011-03-27 @ 17:11:38
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: Team Norrlandsryttarna | Jessica

sv; ååh, tack så jätte mycket!

Ja, det hoppas jag med, bara att hålla tummarna..

2011-03-27 @ 17:51:31
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/
Postat av: Team Norrlandsryttarna | Jessica

sv; jo och det blev som ett ganska stort bakslag för oss också eftersom vi hade just fått börja sätta igång henne igen efter en annan skada i ett ben som hade blivit behandlat på klinik, och sen nu är det ett annat ben.. allt blir så jobbigt. :/

2011-03-27 @ 17:55:56
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback