Dagens ridpass

Idag så började Vendela väldigt spänt, eftersom det var saker i omgivningen som distraherade henne. Jag förstår henne, men samtidigt så är det saker som kan hända, och sånt måste redas ut. Eller snarare ridas ut. 

Så det gjorde jag, utan att stressa upp mig så fick jag henne at bli lugn, höja ryggen, frusta och trampa på i alla tre gångarter. Det är jag så grymt nöjd med! Hon var framförallt riktigt härlig några steg i traven, kände att jag där en 4-5 steg verkligen fick fram den allra bästa arbetstraven hon har just nu! Kändes verkligen super, och hon verkligen sökte sig neråt och tänkte rätt med hals och huvud samtidigt som hon sköt på och höjde ryggen.

Hon börjar lära sig att trava nu. TRAVA, inte bara pinna på lite grann. Galoppen var också så himla fin och mjuk idag, hade så bra stöd när jag väl fått henne att arbeta med mig och släppa omgivningen. Hon gjorde en perfekt halt idag också, totalt jämn var den, och på rätt ställe också! Tur man har spegel ibland..!

Kort och gott så är jag grymt nöjd med att jag själv lyckades rida mig igenom ett problem som uppstod, och utan att själv bli stressad. Lät Vendela få sin tid, och då löste det sig så bra! Känns väldigt bra att lägga på +-kontot i hjärnan, att jag klarade av att vända dagens pass på ett så positivt sätt!

Vendela idag


Kram



Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så kul att det ändrades! ;)



Att du som är så duktig fick henne att gå superfint i slutet ändå, det är dock inte ovanligt :D

2011-03-14 @ 22:49:01
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Bra jobbat! :) Idag ska jag rida i ridhuset med en skylift ståendes i mitten... -.- Blir väldigt spännande haha!

2011-03-15 @ 09:28:52
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback