Dagens ridning

(Ursäkta sent inlägg, men kul för er kvällspigga!)

Idag så red jag Vendela lite i tältet, trots min stackars armhåla (inlägget längre ner, haha).

Det gick faktiskt bättre att rida med den än att mocka och göra hö, det trodde jag inte. Själva passet gick helt okej, jag hade inte jättebra inställning i början, så då blev det inte toppen. Är ju perfektionist och så pessimist på det och sitter på en övermabitiös ponny som bara vill göra rätt. När jag är på mitt surare humör och inte kan berömma något för att hon inte känns toppen så blir det inte så bra. 

Bestämde mig efter att ha galopperat i ena varvet för att lägga in lite skritt på diagonaler. Precis som skritten ofta ligger i programmen, och Vendela har ju svårt ed det. Det var ett bra tips som Karin Öljemark kom med - att jag ska göra det hemma. Då kommer Vendela att känna igen sig mer och kunna spänna av. "Jaja, skritta lite såhär, det är en del av jobbet, det brukar vi ju göra hemma" kommer hennes hästhjärna att tänka. Kanon!

Tycker även att vi löste fattningarna så himla bra nu i helgen så det är jag nöjd med. Hon blir ju gärna lite spänd i tältet, men jag tycker att hon sköt på fint idag och faktiskt tog i och ändå spände av mitt i all denna power på ett bra sätt! Blev så positivt överraskad av skritten att jag blev på bättre ridhumör och insåg att varken jag eller hästen får ut något av att jag ska sitta där och sura för att det inte är magnifico..!

Bild från 2009, gillar den fortfarande


Kram


Kommentarer
Postat av: ELISE

fina ni är! :D



sv:hhii tack! :DD

höhö,men de kan ju inte heller va det lättaste att videoblogga när man galopperar, hålla i mobilen samtidigt som man ska hålla koll på hästen och sen även Prata ! XD ahahah! :D

2011-03-09 @ 21:41:31
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Riktigt tuff bild! :D Och skönt att passet blev bättre mot slutet.



Sv; Vad kul! Ja det låter smart, din häst behöver avspännas, min behöver taggas. ;) Är det regionalt då eller? Edvin kan LC:1 utantill, hehe. Där är vi, om ens det! x)



Japp, ska tävla i helgen! :D 95cm och 100cm lokalt, precis här i närheten.

2011-03-09 @ 21:48:33
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jättefin bild! :D

2011-03-10 @ 15:20:27
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback