Dagens ridning

Idag så blev det två hästar, hade ju helt glömt först att jag skulle rida Bingo idag också! Haha, kom på det när mamma sa det, men det är ju bara roligt att komma ut till honom så det förgyllde dagen. 

Skrittade ut barbacka på Vendela, och gick med henne på hemvägen. Sprang lite också, om jag kutade allt vad jag hade så fick hon faktiskt en väldigt fin trav, haha! Hon är en väldigt härlig häst att leda dessutom, väldigt lyhörd och väluppfostrad på det sättet, så det är absolut inga problem.

Lyckades fånga henne på bild också, men min mobilkamera är helt värdelös. Trots redigering ser bilderna ut såhär;




Bingo hade inte gjort något sedan jag var där förra veckan, stackars Kristina har varit jättesjuk. Usch, men nu verkade det som att hon mådde liite bättre iallafall, så skönt det ändå.

Red honom i hagen, och han verkade tycka att det var roligt. Han tog i och ansträngde sig, trots att alla hans fruar stod i hagen mitt emot och beundrade så kunde han alltså koncentrera sig. Tycker jag var duktigt av en liten vildhingst :) Han känns så himla fin överlag nu han också, jobbar så fint med hela kroppen och ger ett annat stöd i tyglarna. Så härligt att det går framåt med honom också, sakta men säkert.

Jag och finaste Bingo i samma hage i höstas :)


Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Grymt fin header!!! :D

2011-03-20 @ 18:55:18
URL: http://jojjolillie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback