Mina ridpass 23/6

Båda hästarna var riktiga stjärnor idag, det var en stolt ryttarinna som cyklade hem idag kan jag berätta!

Bingo var lika framåt som på tävlingen, fast idag var han verkligen fram till handen också. Fint stöd och tuggade och sög på bettet. Riktigt härlig, man får en sån himla bra ridkänsla när han verkligen är framför en. Han får dessutom ett helt annat uttryck när han är sådär framme. 

Gjorde mycket skänkelvikningar på honom, och det fick honom uppmärksam och lösgjord. Funkade väldigt bra idag också, tror Bingo gjorde sitt bästa pass någonsin idag faktiskt. Inte längesen han gjorde det senaste "bästa passet", han bar utvecklas åt helt rätt håll hela tiden, även om han självklart har lite ups and downs han också. 

Vi har bestämt att han ska vara igång under sommare, Vendela får semester efter cupen nästa helg, men Bingo får lika gärna vara igång. Han kommer ju att stå i vinter när det inte går att köra in honom till ridhuset för all is och snö.. Men det kommer en sommar och en höst med träningar och tävlingar innan dess!

_______________________________________________________________________________

Vendela fick också värma upp emd massa skänkelvikningar, och det funkade lika bra på henne. Hon blev uppmärksam, framåt och loss i sidorna. Det flöt på bra med henne, hade lite samma problem med högergaloppen idag som jag hade igår. Hon vill inte komm igenom sidan riktigt, får inte stödet jag vill ha i yttertygeln. Stog i lätt sits för att hjälpa henne upp med ryggen och gjorde sedan som för Karin; en bestämd, kvick högerskänkel och ett ledande tygeltag innåt, bestämt men inte argt och hårt. 

Funkade och hon kunde ge efter. Red massa delar ur Lag-03, tycker det funkade bra. Har lite svårt med tempot ibland, hon ligger på en hel del känns det som, men i spegeln ser det superflashigt ut så det handlar om att jag måste vänja mig. Får ju inte rida bort gången när jag väl jobbat upp den!!

Serpentiner i galopp pch skänkelvikningarna satt jättefint, ryggningen också. Duktig prinsessa!

Tyvärr så funkar inte bilduppladdningen.. :(

Kram Freddi

Kommentarer
Postat av: Sabina

sv; Ja visst är han :D

2011-06-23 @ 18:02:22
URL: http://ddressyrfjant.blogg.se/
Postat av: Julia

Härligt att det gick så bra!

2011-06-23 @ 18:12:29
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback