Träningen

Träningens fokus låg idag på att kunna reglera hästarna, både framåt och tillbaka. Vi hoppade fram på tre hinder i rad, som vi skulle komma in i trav landa i galopp och lagom innan nästa hinder bryta av och komma i balanserad trav till nästa hinder. Därefter skulle vi komma i lite olika gångarter, det vill säga galopp mellan första och andra hindret men trav till tredje. Eller galopp till första hindret men trav till de andra, osv. Jag tyckte Artie kändes rätt fin, hade dock lite svårt i början när vi skulle lägga upp tempot och ta bort galoppsprång. Jag har ju en tendens till att mesrida och vara kvar i "bekvämläget", måste verkligen träna bort det!

Senare byggdes andra hinder på så att det blev en bana. Första rundan var helt okej, lite orytmisk kanske. Det blev liksom lite av och på hela tiden, att jag håller på för mycket. Men andra rundan gick riktigt, riktigt bra! Jag fick upp galoppen redan från början och hittade då alla avstånd osv. Kändes riktigt fint måste jag säga :D

Snälla Freddi fotade en del bilder också!















Fler bilder kommer om en liten stund!



Kommentarer
Postat av: Adina

Åh så härliga bilder !:)

2011-06-16 @ 23:13:49
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Julia

Vilka snygga bilder!

2011-06-17 @ 10:44:37
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Julia

De tre sista kan jag kolla på hur länge som helst :) jag undrar bara, vad är det för skydd du har bak?

2011-06-17 @ 10:47:02
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback