Resultat Connemara SM

Bingo var verkligen på superhumör idag, precis som vi alla hoppats på! 

LB:1 - 190 p - 65%
Han kändes jättefin och verkligen "med" i huvet, han hjälpte till istället för att jag skulle behöva bära runt honom, som på senaste tävlingen. Han var inte riktigt lika igenom i sidorna på banan som han varit på framridningen, utan ville titta sig lite omkring och sådär. Men jag tyckte att det var så skönt att han bjöd själv! 

Vi fick ett missförstånd, bådas eller ingens fel. Felfattning i högergaloppen, Bingo trodde att han skulle länga (jobbat lite med det på framridningen, på samma ställe som fattningen ligger) så när han väl galopperade så fattade han fel. Men jag rättade snabbt och det blev en riktigt bra volt sedan istället så det gjorde inte så jättemycket. 

LA:1 - 231 p - 60%
Detta är Bingos bästa prestation någonsin, utan tvekan! Han var så himla taggad, på rätt sätt och bara låg och väntade på hjälper. Var helt självgående och jag fick det så mycket lättare när jag kunde rida rörelserna istället för att hela tiden se till att han rörde sig framåt. Det som blev lite halvdant var det han helt enkelt inte kan egentligen, vi kom ju lite hastigt på förra veckan att han kunde starta LA också. 

Så med tanke på det så är det helt grymt att han gick godkänt. Där rök det mål vi satt upp inför höstsäsongen, en godkänd LA1! Nej detta var verkligen oväntat och jätteroligt, jag fick beröm för "trevlig sits" också - himla kul! Det var så små klasser att det bara var en placerad idag, samma som vann båda klasserna. Men jag är så nöjd med Bingo ändå!

Kommer att fixa filmer sen också! :) Massa fotografer idag i.o.m mästerskapet, kommer att visa bilderna när dom kommer upp

Jag och superbingo idag 


Att vakna vid 5 är lite väl tidigt tror jag Bingo höll med om..!






Kommentarer
Postat av: Ebba

Grattis till er! :)

2011-06-18 @ 20:31:53
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, så kul att det gick så bra! :)



Grattis! :D

2011-06-18 @ 21:57:09
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis! :)

2011-06-19 @ 11:25:00
URL: http://elinloden.blogg.se/
Postat av: Julia

Grattis!!

2011-06-19 @ 15:31:11
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Linnea Philipson

Hej! Är lite nyfiken. Skulle du kunna berätta lite om connemara SM? Vilka klasser? Kval? Mejla gärna lite info till mig --> [email protected]

2012-01-30 @ 20:49:07
URL: http://linneaphilipson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback