Mina ridpass 16/6

Idag så gick ridningen väldigt blandat :)

Bingo var först ut och han pekade kort sagt finger idag, fuck this shit. Han ville hellre pinna på och göra lite som han ville. Han har ju gått sådär suuper två pass nu, så jag tror att det börjar gå upp för honom nu att det är såhär det ska vara. Han måste själv ta ansvar för att trava och galoppera, inte lite grann heller utan han måste ta i och faktiskt visa att han börjar få upp lite fin gång också. 

Ibland var han riktigt fin, red galoppvolten som den ligger i LA1 (10-meter, mitt på långsidan) och i vänstern så satta han fart ur hörnet, men bromsades ju upp av det tajta böjda spåret på volten. Första halvan satt han riktigt fint på rumpestumpen, men när han kom till medellinjen så blev det kortslutning och han slog bakut big time! 

Han fick till några riktigt rejäla sånna, ibland som protest när jag fick använda spöet och smiska honom lite när han tänkte lata sig, men ibland bara i ren frustation när han tyckte det var jobbigt. Jag red i hans nya, härliga sadel också, och det kan ha varit den som retade honom lite också. Han kan komma runt mer i sidorna med den, och då kräver jag ju det av honom. 

Är dock inte stressad inför tävlingen på lördag. Bingo tycker om att tävla och jag litar på att han kommer att vara på betydligt bättre humör då. Inget att hetsa upp sig för, han måste bara få smälta detta lite, så det ska han få göra imorgon på en skrittur i skogen med Kristina :)



Någon som inte gav dressyren fingret idag var min andra stjärna, Vendullarulla. Hon fick en vilodag igår, tror aldrig hon känts så bra efter att ha gått i skogen och sen vilat. Hon var kanoners idag verkligen, fortsatte med tempoväxlingarna från träningarna. 

Hon var så fin så, eftersom jag var själv i ridhuset kan jag garantera att hon såg fin ut också, eftersom jag tjuvkollade i spegeln då och då. Eftersom hon kändes så bra så passade jag på att ta lite skänkelvikningar och en vänsterserpentin i galopp. Skänkelvikningarna till vänster fungerar lite sådär. Måste göra henne mer uppmärksam på den som sidförande! (träningstips till mig själv där ;D)

Annars var hon toppen idag och jag är så nöjd så. Imorgon blir det ju träning för Karin med henne, utan en hemsk tävling i kroppen så hoppas jag på en avspänd Vendela. :)





Kommentarer
Postat av: Katrine

Tack för den fina kommentaren Fredrika!

Ja det ska jag göra, massa fina bilder från marken :)



Haha, ja! Blogg.se har damp alldeles för ofta! Men, skönt att ni är tillbaka ändå! :D

kram

2011-06-16 @ 22:21:57
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Jag oroar mig inte heller för Bingo, han vet när det är på allvar ;D



Kul att Vendela är i sitt esse nu :D

Hoppas träningen imorgon (idag) går super ^^

2011-06-17 @ 01:12:54
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback