Läsarfråga



Vi brukar använda min kamera som är en Canon 1000d och inställningen TV. Därifrån ändrar vi vitbalansen till antingen lysrör eller glödlampa beroende på vilket ridhus vi är i. ISO brukar vara det högsta vilket är 1600 på min kamera. Sen är det alltså bara att testa sig fram på bländaren för att få det så ljust men samtidigt så skarpt som möjligt.

Det blir aldrig några superbilder med min kamera, särskilt i vårt ridhus som är rätt mörkt. Men jag tycker ändå det blir helt okej, i alla fall när det bara är dressyrbilder. Eller vad säger ni?





Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Ja, det är inte så lätt att få till bra bilder i ridhus, men era bilder är alltid fina! :D

2011-06-25 @ 15:15:34
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Nikita.S

Ett tipps när ni ska fota i ridhus med att få bättre bilder (:

Ha på högsta möjliga bländare (lägsta tal) ta ISO där det inte blir allt för brusigt, skulle rekommendera 800 på eran kamera kanske (är ganska petig när det gäller brus, men det får ni avgöra själva vart gränsen går där ni tycker bilderna blir för brusiga) sen anpassa slutartiden efter det om ni kör på manuellt, men då ni kör på TV (bländarprio) så anpassar kameran det själv (:



Hoppas jag var till någon hjälp =)

//Nikita.S

2011-06-26 @ 13:06:15
URL: http://naphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback