Vi har semester

Vendela har fått bli vildhäst, dock en lite tveksam sådan. Hon undrar nog lite var dressyrsadeln och ridbanan håller hus. Men framförallt så undar hon när hon ska få komma in i sin box och få mat! Haha, om man går förbi hagen sent på kvällen så kommer hon springande och gnäggar lite anklagande. 

Hon har fått semester nu helt enkelt, jag är sjuk och måste bli frisk. Sedan så måste jag även samla nya krafter, nya tag är det som gäller sedan. Motivationen är påväg tillbaka och jag känner mig rätt så revansch-sugen faktiskt! Tack så jättemycket till er som peppade mig, jag var inte alltför glad när jag skrev mitt depp-inlägg. Men för att bli glad så krävs det att man varit ledsen först och det är ungefär så jag har varit nu. 

Börjar även tillfriskna vilket är skönt, det är så jobbigt att vara sjuk. Hade glömt hur tråkigt det är! Men just nu så passar jag på att njuta lite av min semester faktiskt, jag satsar gärnet nästan varje dag året runt annars på att rida. Klart att det är skönt att chilla lite, det skäms jag inte över att skriva, för så är det. Men bara någon vecka eller två för det mesta, sen saknar man sin livsstil fööör mycket och vill inget hellre än komma igång igen! :D

Som ni kanske märker så är jag full av hopp och liv igen, inte halvdöd och deppig längre. Känns skönt, livet är ju fullt av möjligheter och att gå och gräva ner sig var aldrig ett alternativ för mig, inte långvarit iaf. Jag satsar vidare nu, det är bara att köra på! Men somsagt; först lite semester!


Vendullis the dressagepony på grönbetet ;)










Vendela har nu fått en hagkompis, ingen mindre än självaste Artie! På Trolldal går ju inte ston och valacker ihop, så det är lite nytt men don trivs jättebra ihop. Framförallt så trivs Vendela jäääättebra med Artie, får se om det håller veckan ut eller så.. ;) Men det är ju skönt att veta att hästarna kan gå ihop i framtiden också, och när man skrittar ut osv att dom är så vana vid varandra. 



Kommentarer
Postat av: Sandra

När det går dålgit någon gång blir man ju peppad att bli bättre:) Finns 3 motton som alltid finns i huvudet på mig. Dessa 3 står på min header på bloggen:)

2011-07-06 @ 16:05:24
URL: http://sandraostlundd.blogg.se/
Postat av: Julia

Vendullis <3

2011-07-07 @ 10:39:28
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hihi, så kul att dom går tillsammans :D



Ni förtjänar semester, efter allt ni gjort :D

2011-07-15 @ 17:27:45
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback