Glatt inlägg!

Jag pratade med Kristina idag, och vi kom överrens att jag ska rida Bingo nu i veckan för att se hur det känns! Ska verkligen bli roligt, har inte ridit honom på snart en månad nu ju. Dessutom så sa hon att det var okej att jag tävlade honom om inte Vendela kändes bra, OM han känns bra nör jag rider såklart. Annars är det ju ingen vits :) 

Hursom så blev jag riktigt taggad på tävling nu, inte haft något riktigt sug på det nu faktiskt. Varit riktigt skönt med sommarlov, det behövde både jag och Vendela. Släppa lite på kraven och vara lite för oss själva på något sätt. Men nu är det med nya krafter som vi dyker upp på Karin Öljemark-träningen imorgon, ska verkligen bli jätteroligt att träna för henne.

Mamma och jag åkte en snabbis till Ericsberg och såg henne komma femma i Intermediere II idag på sin superfina De Chenta. Helt otroligt hur duktig hon är på att rida! Hördes även spridda kommentarer i publiken om hur mjuk och följsam hon är. Hästen är dessutom en bamse, men trots det så rör hon sig så lätt och elegant för helt osynliga hjälper. Riktigt roligt att se! På söndag, när jag sitter i en domarkur och knappar poäng, så ska jag se deras kur, ska bli så roligt. 

Karin och De Chenta (inte min bild!)


Haha, som nu märker så är humöret på topp, massa utropstecken och glada tillrop hela tiden. Men det är väl roligare ätt läsa kanske? Iallafall är det roligare att skriva om inte annat :D Vi ska även försöka skramla ihop till ett div 2 lag i ponnydressyr för Katrineholms RF. Kristina och Bingo är på, så jag kommer att rida med isf. Om Bingo bangar eller något till LA1 i finalen så har jag ju min prinsessa som superreserv. Men han fick ju godkänt i debuten, så det ska vara nemas problemas!





Kommentarer
Postat av: Ebba

Sv: Tack! :) din ponny är lika fin som alltid! :)

2011-07-29 @ 21:59:06
URL: http://dressyrvshoppning.blogg.se/
Postat av: Lovisa

SV: ja jag läste din utvärdering och det lät ju väldigt bra :D Måste funderar hur jag ska göra... Hihi!



Ja realådor äger :D

2011-07-31 @ 09:26:01
URL: http://lvdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback