Övningskört

Har precis varit ute och övningskört med pappa och jag måste säga att det går bättre och bättre för varje gång nu! Jag sov hemma i natt för första gången på länge, bor ju annars i vår sommarstuga vid stallet som ni kanske vet? I alla fall valde jag att vara hemma för att hålla uppe med körningen lite grann. Tänkte köra lite till ikväll, så får se om Artie får sig en vilodag. Det beror på när Janni kommer hem från fölis-grejen.

Hoppningen igår på hemmaplan gick superbra! Vi hoppade på en båge och varierade galoppsprången där emellan. Det är så kul att hoppa Artie för han är så positiv hela tiden och vill verkligen göra rätt. Jag har tidigare alltid ändrat min ridning när det blir högre än en meter (alltså omedvetet) genom att luta mig framåt. Men igår hade vi galoppbommar framför och efter hindrena vilket gjorde att jag fortsatte räta på mig. Allt föll plötsligt på plats och han hoppade riktigt fint! Jag behövde mest hålla om och räta på mig så skötte han resten, min fina pojke!! :D







Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så kul att allt går bra :D

2011-07-26 @ 00:38:15
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback