Gårdagens ridpass - Vendela

Eftersom jag går upp 6 för att jobba, tar bussar och går hit och dit för att få dagen att gå ihop så är det inte så jättekonstigt att jag blir lite seg. Klipper gräs på kyrkogården, tonvis med jävla fucking gräs som växer överallt, petnoga är det också. Tror nog jag tar med några fyrbenta kompisar och låter dom beta ner skiten nästan..! Synd bara att dom gör utsläpp också :(

Skämt åsido, det gick iallafall riktigt bra att rida Vendela igår! Första passet som jag känner är ett "riktigt" pass för oss, där vi faktiskt gick upp lite bättre än vad vi var när vi gick ner till banan. Tränade på samma sak som jag gjorde för Karin Öman på en träning tidigare i somras. Även gjort det för Karin Öljemark. 

Det handlar om att jag ska stå i lätt sits och kunna bromsa Vendela med lätta tygeltag, och hon ska svara tillbaka utan att bryta av (från trav eller galopp) UTAN att jag använder benen. Samma gäller när hon ska framåt sen, så ska jag kunna skänkla henne utan att samtidigt ta i munnen. Vitsen är att koppla gas från broms, annars blir det lätt att man använder båda samtidigt. 

funkade jättebra igår, Vendela svarade och förstod snabbt. Allt utom högergaloppen kändes riktigt bra, den kändes dock helt okej vissa stunder. Men den är det ju något konstigt med, hoppas på att få hjälp med det på lördag! Troligtvis jag som rider fel, brukar sluta med att det är så.. ;)





Kommentarer
Postat av: Anna S

Haha, vad roligt det skulle vara om du bestämde dig för att rida dit med Vendela istället för att ta bussen. Det blir ju i alla fall mycket miljövänligare ;) Och om någon klagar på utsläppen så säg att det är gratis gödsel :p

2011-07-26 @ 12:29:24
URL: http://missbelinda.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Usch, drygt att jobba på en kyrkogård ;)



Men gjorde inte du och Issa det typ förra året eller när det var? ^^



Det är en kyrkogård precis bredvid hästarnas sommarhage, och varje gång jag är där så är det ungdomar som går runt och gör allt möjligt, lider med dom! Haha, ;)

2011-07-26 @ 15:41:59
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback