Dagens ridpass - Vendela

Nu var det längesen det skrevs något här, men här kommer några rader! 

Idag så skrittade jag och Vendela en kortare bit än igår, och på hemvägen så red jag i skogen, där det inte fanns någon stig eller väg att gå på. Gjorde det mest för att aktivera henne lite, så att hon får tänka lite själv + lyfta lite extra på fötterna. Kan ju aldrig vara fel när man är en ponny som ska komma in från grönbetet. 

Vendela är inte så tjock faktiskt, visst för att inte tränar-Karin kollat och sagt sitt ännu. Jag brukar ärligt talat vara rätt kräsen när det gäller utseende, så jag hade nog reagerat om det varit någon större katastrof. 

För att återgå till rubriken så red jag lite på banan sen. Tror Vendela tyckte det var lite roligt at göra något igen, känna sig lite behövd liksom. Hon är ju inte så mycket för det här med lugna skogspromenader egentligen. Skrittade mest, på stora och små volter + flyttade henne in och ut på fyrkantsspåret. Hon kändes lite ofokuserad, ridbanan ligger rätt nära vägen och det blåste lite, så vad vet jag?

Fick iallafall till lite fin känsla här och var, vi kommer hitta tillbaka rätt fort båda två tror jag. Det jag känner mest är att jag måste lätta mer i handen och inte passa henne så mycket med den. Komma mer till ridning med benen fram till handen liksom, men det där är ju svårt och nu har jag ju inte ridit på ett tag :) 

Avslutade med att trava några varv i båda varven på stora och små volter, Vendela kändes fin i handen, bra stöd och en lugn takt trots att hon var pigg. Takten och lösgjordheten var det enda jag ville ha idag, så det var jag jättenöjd med! Roligt att vara igång så smått igen, min häst är faktiskt himla härlig att jobba med, en bra egenskap :)

Jag och Vendela i Gripen, vänstergaloppen var det enda som funkade riktigt bra! Nöjd med knopparna också, även om dom inte syns från denna sida, jämna och snygga :D




Kommentarer
Postat av: Julia

Kan ni inte skriva ett pepp-inlägg inför tävling? :) I slutet på augusti ska jag nämligen ut på tävling, det var ååår sen sist.

2011-07-15 @ 01:18:30
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback