Träning för Daniel 25/2

Idag var första hoppträningen sedan jullovet. Var så kul att få komma igång igen och Artie kändes superfin. Känns som om allt jag tränat på så mycket har börjat visa sig lite. Såklart är det lång väg kvar, men det var stor skillnad sedan förra träningen.

Vi började att rida fram gemensamt på en stor volt. red tempoväxlingar och flyttade in bakdelen. Artie tog inte riktigt min skänkel först, men blev lite bättre sen. Så ska träna mycket med att flytta honom ofta, så han blir uppmärksam. Vi var bara fem stycken i gruppen (brukar vara sex), så det var jätteskönt.

Vi gick sen över till att rida över travbommar. Det gick bra med, dock är det något jag måste rida oftare hemma. Gör det rätt sällan, men det är bra träning för hästarna så ska ta tag i det mer. Daniel ändrade sen så att travbommarna blev galoppbommar. Han lät en bom ligga kvar på marken så man kom in i trav mot ett kryss - landade i galopp - 4 galoppsprång - 3 galoppbommar. Efter ett tag la han upp sista galoppbommen till ett räcke. Jag hade lite svårt i början hur jag skulle rida mellan krysset och bommarna, men gick mycket bättre efter tag. 

Efter vi hoppat fram hoppade vi lite olika linjer och satte sedan ihop det till en bana. Artie var jättesnäll och hoppade fint, dock blir det lite missförstånd ibland när jag rider dåligt. Men överlag gick det verkligen superbra! Vi håller ju fortfarande på att lära känna varandra, men det går framåt tycker jag. Problemet är att jag ibland slutar rida med benen och tappar galoppen. Men som sagt, när jag sköter mig går det super! Jag tappar också balansen ibland när han hoppar stort, så måste träna lite sist och balans, haha!

Här är lite filmer från täningen. Hindrena ligger på 110-120 i slutet :)









Kram


Kommentarer
Postat av: sofie

tagggaaaaa! är det nåra bra med då? :D <3

2011-02-25 @ 16:51:51
URL: http://sofiiezetterberg.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så kul att träningen blev av! ;D

Kul också att det gick bra! :)

2011-02-25 @ 18:40:00
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: sandra

vad duktiga ni är på hoppning :D hur länge har du ridit ? :D

2011-02-25 @ 20:23:22
URL: http://helgesandras.blogg.se/
Postat av: superhoppryttarna.blogg.se

superhoppryttarna.blogg.se

superhoppryttarna.blogg.se

superhoppryttarna.blogg.se

superhoppryttarna.blogg.se



frågestund där....



http://superhoppryttarna.blogg.se/2011/february/fragestund-med-amanda-d.html



superhoppryttarna.blogg.se

2011-02-25 @ 21:14:03
URL: http://superhoppryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback