Serpentiner i galopp som inte var på topp

(Vilken vitsig rubrik ja fick till va!? Tur att jag skrattar åt mina egna skämt också..!)

Idag så red jag lite dressyr på Vendela, och det gick sådär. Det var ett tag sen (jämfört med annars) jag red ett riktigt pass på henne, och det märktes lite. Hon var avspänd och så, men galoppserpentinerna till vänster ville inte funka. Det krånglade, och jag blev irriterad och Vendela blev spänd. 

Till slut så löste det sig lite iallafall, och jag travade då av henne låg och rund, med ganska gått påskjut också faktiskt. Hon behöver ju trava mycket så, väl framme för skänkeln fast fortfarande i låg form och verkligen höja ryggen ordentligt. Men jag tycker ändå att vi har lättare och lättare att hitta dit, och det är ju alltid något. 

Serpentiner i galopp är ju ganska tekniskt svårt för Vendela, och speciellt till vänster eftersom hon i den förvända bågen verkligen tvingas aktivera sitt högerbak (hon är svagare i det, ungefär som att skriva med vänstern när man är högerhänt typ), det är därför hon tycker att det är lite jobbigt. Jag vet ju att hon kan, om några dagar är det nog tillbaka!

Här är iallafall två bilder från idag :)




Kram


Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Fina bilder! :)



Haha, du ska veta hur hemskt det ser ut när jag skriver med vänster ;p fast det ser ju hemskt ut när jag skriver med höger också, men med vänster. Då är det snäppet sämre ;p



Har en fråga, vet inte om ni fick kommentaren, men ska ni till GBG horseshow? :D

2011-02-23 @ 15:57:03
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback