Krafft Rehab



Vill bara tipsa om detta foder, som jag tycker är så sjukt bra! Självklart så kan det aldrig ersätta en allsidig och rätt upplagd träning, men det är absolut en hit i kombination med detta (och ett bra grovfoder såklart). Om mina hästar är tunna så har vi fodrat med detta, och det har funkat så himla bra!

Ganska dyrt, men värt det faktiskt. Detta är ju ett komplement i foderstaten (dvs hästen måste få fortsätta äta Grund, havre eller vad den nu äter) och kan alltså tas bort efter ett tag. Vendela föll ut förra året, och vi gav henne rehab från ungefär ferbruari-juni (hon gick ju på bete sedan) och det hjälpte mycket precis i början. 

Även Sulan fick rehab under hela året jag hade honom. 

Vendela var så liten och tunn för ett år sedan


En lite fylligare Vendela för några dagar sedan, hon fick av rehaben en bra bas att börja om på, och behövde alltså inte fodret efter i somras


Sulan i januari resp juni 2008


Självklart så kan aldrig ett foder ersätta vikten av rätt sorts träning!

Kram


Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Jag gillar inte er blogg, jag älskar den!

Och nu är jag faktiskt seriös! :)

Tur att det finns några vettiga hästbloggare! ^^

Som har samma humor som jag också, ;D



Kram! :)

2011-02-27 @ 22:33:17
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Hihi, visst är det kul?:D



Trodde aldrig att lilla jag skulle vinna ;P

Tack! :)



Kram

2011-02-27 @ 22:37:35
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Svar. Nä, nu börjar jag spamma .. :P



Haha, tack tack! =)

Okej ;) så bra att ni fortfarande har kontakt så du vet hur det är med din gamla ponny (eller var du ägare till henne?) Hihi, hon får vänja sig vid att vara en hårig tjockis, hon går väl snart i pension (på riktigt) ? :D

2011-02-27 @ 22:39:32
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: emilia

hejsan!

läs min hästblogg. här kan du hitta allt från roliga/bra tips, bra dressyr övningar jag besvarar läsar frågor. och jag hoppas ni finner det läs värt

/Emilia

2011-02-28 @ 02:09:29
URL: http://emilia-h.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback