Dressyrträning 22/2

Träningen idag var rolig och gick jättebra. Vi började med att rida öppna längs spåret i skritt. Har inte ridit det så mycket förr, men det gick bra ändå! Artie verkade kunna det sen tidigare. Från öppnan gjorde vi sen lite bakdelsvändningar. Jag är inte så high på det om jag ska vara ärlig, men tyckte ändå de blev helt okej. Det är så mycket lättare när man kan kolla i spegeln tycker jag.

Vi delade sen upp oss på två stora volter och flyttade ut bakdelen. Det gjorde att hästarna blev uppmärksamma för innerskänkeln och kunde runda sig runt den. Även här tyckte jag att det gick riktigt bra för mig. Viktigt bara att Artie inte börjar sacka ibland, men annars var han superfin. I början red vi med motställd häst tills det kändes bra, och ställde sen in åt rätt håll. Detta gjorde vi även i trav, vilket också gick bra.

I galoppen började vi med att jobba dem på spåret och la in lite volter där man tyckte att det behövdes. Jag behöver som alltid rida med mycket, mycket ben där. Men tyckte jag fick igång en bättre galopp från början än igår. Problemet med galoppfattningarna som jag hade när jag precis köpt Artie, är helt borta nu vilket känns jättebra.

På slutet red vi i förvänd galopp. Fattade galopp i början på långsidan och bröt av precis innan nästa hörn. Sen gjorde jag det igen på nästa långsida. Red inte hela varv då Artie inte är tillräckligt stark för det än. Men han var jätteduktig på det vi gjorde, så ska fortsätta träna på det tänkte jag.

Tyvärr blev det inga bilder eller filmer från idag, då ingen hade möjlighet att fota. Men ska försöka fixa film från hoppträning på fredag. Här är i alla fall jag och gamla ponnyn Jenny:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback