Hoppträning torsdag

Hoppträningen med Qarlos igår gick såå himla bra! Jag blir bara mer och mer nöjd med honom. Vi satte rytt rekord, hoppade 110 cm. Så högt har jag inte hoppat på två år! Qarlos är världens bästa att hoppa med, totalt okomplicerad på hinder. Han fick även mycket beröm för att han har fin teknik och har utvecklats mycket på kort tid. 

Träningen gick sedan ut på att hoppa en svår bana, med låga hinder, och ha koll på rätt antal galoppsprång samt landa i rätt galopp efter varje hinder, det blev en liten tävling. För varje fel antal språng eller fel galopp i landning så fick man minuspoäng. Ett effektiv sätt av Daniel för att få oss att verkligen tagga igång och bestämma oss för att hamna i rätt galopp!

Gick jättebra och jag är så nöjd verkligen. Qarlos är min nya stjärna! <3 





Kommentarer
Postat av: Lovisa

SV; Oj spännande :D Är den Kristina du pratar om samma som den som jag skrev om??? :) Är det i så fall hon som äger Bingo, eller hur är det?!

Åh jag blir så glad av allt det här hahaha!



Kram!

2011-12-16 @ 18:31:26
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: elisabet

Härligt, jag har alltid trott på Qarlos!

2011-12-17 @ 14:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback