Ridhuset 16/8

Dagens ridpass fick hamna i ridhuset eftersom att spegeln är där. Det är så smidigt att kunna kolla samtidigt som man rider och se hur det ser ut. Det var bara jag och Karin i hela ridhuset så det var riktigt skönt. Eller Karin var bara där de första 20 minutrarna så jag var själv ganska mycket. Då kan man ta så mycket plats man vill utan att behöva ta hänsyn till någon annan, haha. 

Under tiden Karin var samtidigt i ridhuset hjälpte hon mig lite smått. Jag jobbade med samma övning som på träningen i fredags. Det är riktigt skönt att ha sin tränare i samma stall så man kan diskutera och få småtips utöver träningarna.

Artie var i alla fall superfin. Han börjar få "tillbaka" sina långa steg och jobbade igenom hela kroppen. För er som inte kommer ihåg gick övningen ut på att få honom låg i nacken och höja ryggen, genom att rida skänkelvikning på ett voltspår. Som sagt var han riktigt fin och avslappnad, så det blev massa beröm och klappar idag! 





Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Alltid kul när det går bra :)

2011-08-16 @ 19:25:29
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Julia - tävla om röda Premiere lindor på bloggen!

Härligt att det gick bra!

2011-08-17 @ 21:42:03
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback