Regnväder

Nu ööööser regnet ner här i Kattne!!! Herregud vad det regnar, jag som strax hade tänkt åka ut till stallet. Dock har ju vi väldigt tur som står på en anläggning med ridhus, som vi verkligen uppskattar. Men väntar nog ett tag till och ser om vädret lugnar ner sig, så åker jag ut då. Jag har i alla fall tänkt rida i ridhuset och känna lite hur Artie känns. 

Jag tycker det var så himla snällt att både Kicki och Freddi att de red Artie under tiden jag var borta. Jag känner mig nästan lite bortskämd när jag åker iväg i fyra dagar och det bara är att rida på som vanligt när jag kommer tillbaka. Så ett stort tack måste jag bara säga!

Som sagt ska jag känna lite på dagsformen och om allt är som det ska tänkte jag arbeta med sidvärtsrörelser. Gjorde det strax före jag åkte och han blev så otroligt fin av det! Sedan brukar han alltid bli fin av tempoväxlingar och övergångar, ni vet grundläggande övningar som alltid fungerar :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback