Läget med kusarna

Idag så ska Vendela börja galopperas enligt sitt program! 

"Man kan på goda grunder anta att anpassad träning under konvalescensperioder, för de flesta skador är bättre än vila. Om hästen avslutar sin skadeperiod med samma eller t.o.m. förbättrad muskelstyrka är mycket vunnet. Kanske ökar därmed chansen att undvika problem vid återgång till ordinarie träning." - Åsa Frykman

Detta går ut på att jag ska skritta en minut, sedan galoppera ena galopen tre minuter, sedan skritta en minut igen och sedan ta den andra galoppen. Tre gånger, totalt alltså 18 minuters galopptid. Varannan dag i tre veckor, för att muskulaturen ska få en chans att återhämta sig. Sedan så ska jag rida på som vanligt om allt känns bra och som det ska!



Qarlos har jag inte ridit ännu, utan det har Karin gjort. Kollade i förrgår och det gick riktigt bra! Han har stått i 7 veckor, så han har tappat en del i kondition och muskler, men inte värre än att det kan byggas upp. Han var jättesnäll iallafall och gjorde inget dumt. I stallet så är han en gosig och social häst, som verkar lugn och trygg. Ska bli roligt att prova rida honom, vilket jag ska göra imorgon! 

Måste ta lite bilder på honom också känner jag..!

Bingo är anmäld till båda Karin Öljemark-träningarna 10-11 september. Vendela hinner troligtvis inte riktigt igång tills dess, så Bingo får gå istället. Han är ju den som ska tävla mest i höst, som det ser ut just nu iallafall. 



Kommentarer
Postat av: Julia - tävla om röda Premiere lindor på bloggen!

Bilder på Q vill jag verkligen se :D



Sv: Kul, låter kanon. Kram själv på fina kommentarer!

2011-08-17 @ 21:47:30
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback