Gårdagens ridpass

Igår hade jag planerat att rida ett lugnt joggingpass på fältet på Artie. Det var nämligen jakt i skogen igår kväll så mina första planer om att rida i skogen föll isär. Men även min andra idé höll inte ihop, då Artie var på helt annat humör. Han var otroligt okoncentrerad, hade överskottsenergi och gnäggade till Vendela som stod i hagen. Jag började att rida som jag tänkt från början, men insåg direkt att det inte gick.

Jag gick istället till ridbanan där han blev mycket mer fokuserad. Inte full koncentration men mycket bättre än på fältet. Han höll på och tittade på grejerna runt banan och försökte spring iväg. Men jag fortsatte jobba på med övergångar och tempoväxlingar och mot slutet blev han ändå fin. Travade av honom länge i låg form så han riktigt slappnade av.

Idag tänkte jag nog ta ett till pass på banan bara för att jobba igenom det som inte riktigt var 100 igår. Dock är det tok för varmt för att rida på dagen, så får vänta tills i em/kväll.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback