Gårdagens ridpass

Red båda hästarna igår, Qarlos var först ut. Det gick riktigt bra med honom idag också, så jag var inget annat än glad. Jobbade lite på rakt spår idag, red lite på medellinjen, snett igenom, följde fyrkanten och lite sådär. Att fastna på volt är ju aldrig bra, även om jag självklart tog hjälp av det böjda spåret också. 

Han är så positiv till arbete, denna herre. Jag rider ju ett sto och en hingst i vanliga fall, och då måste mina beslut oftast disskuteras en del innan den där under inser att det nog är bäst att göra som jag säger. Fast ponnyer och ponnyer! Qarlos är inte en ponny, utan han gör som jag säger till honom och tycker att det är bra. Han är nöjd med det mesta med andra ord, och då blir ju jag också nöjd. 

Han kämpar på bra för att vara så lite igång, vill orka hålla galoppen och vill göra som jag säger åt honom, fast han inte riktigt pallar. Det är värt väldigt mycket, och det är ju det som gör att jag tror så mycket på honom. Han har stjärnpotencial! <3

Jag skulle ta med kameran, men jag hade visst glömt stänga av den så den var ju urladdad såklart haha. Här kommer alltså gårdagens mobilbilder;






Ville egentligen ta en helkroppsbild på Qarlos, men han går bara efter mig och ställer sig och vill gosa! Kan ju bara inte knuffa bort honom, han är för söt !


Vendela fick sin galopp-träning också. I vänstervarvet (sitt "friska" varv) så har hon jättekul! Ville springa ifatt Sussies häst Geischa, och drog järnet varje långsida 6 varv i ridhuset. Men i höger så vill hon nästan bryta av efter hörnen och hela hon blir kantig och hög i formen. Det är så himla stor skillnad på galopperna så det är inte sant. 

Ska hålla hoppet uppe, men just nu känns det som ljusår ifrån att hon ska dansa in på någon bana och kunna visa vad hon går för..! Men hon försöker verkligen, som den stjärna hon är.





Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vilken sötis häst :D

2011-08-20 @ 16:12:35
URL: http://lvdressyr.blogg.se/
Postat av: Julia - tävla om röda Premiere lindor på bloggen!

Låter härligt iaf :)

2011-08-20 @ 18:48:55
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Q är ju för gullig, Grinde gör också så ;) Man vill ju inte direkt putta bort dom :p



Stackars Vendela :'(

Håller hoppet uppe med dig, Freddi. <3

2011-08-20 @ 22:15:54
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback