Gårdagens ridpass

Igår var första riktigt ridpasset sedan vi flyttade tillbaka till Trolldal. Eftersom det var galet varmt utomhus red jag i ridhuset där det var mycket svalare. Jag tror Artie var rätt glad över att få komma hem till arbetet igen. Det märktes att han tyckte det var så kul att komma in i ridhuset igen.

Jag jobbade mycket med tempoväxlingar samt övergångar hela passet. Avbrotten från galopp är det vi behöver arbeta mest på, då han blir lång och går över hand i övergången. Försökte verkligen rida så mycket som möjligt med sitsen i övergångar och använda så lite hand som möjligt. Artie var riktigt fin hela passet och jobbade på bra från första början.

Det var så skönt att rida vid en spegel igen, då man kan dra så stor nytta av det. Utifrån att kunna se själv hur det ser ut så kan man ändra mycket. Jag har under sommaren blivit liiite för mycket framåtlutande med mitt överliv, men det är så enkelt att kunna reglera det när man har en spegel att kolla i. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback