Dressyrträningen för Karin

Igår hade jag ju träning för Karin och vi fortsatte jobba på avspänning och lösgjordhet. Vi ville få honom låg i fromen och ta långa steg, men samtidigt vara kvick i haserna. Artie var riktigt, riktigt fin hela passet! Han jobbade på så bra och fint. Jag fick även jobba med att själv spänna av, för så fort jag spänner mig i axlar eller armar känner Artie av det.

Jag fick också stå en del i lätt sits och rida med mycket stöd i handen utan ben. Det låter kanske lite konstigt, men på det här sättet får han lär sig att jobba självmant. Så fort man känner att han tappar så är man där med skänkeln.

Det var så himla kul att träna igår eftersom det gick så bra. Karin verkade riktigt nöjd med Artie och nu är jag taggad inför tävlingen i morgon.
















Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Så fina ni är! :D



Lycka till än en gång :D

2011-08-27 @ 19:13:18
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback