Artie bra igen!

Arties ben så gott som helt bra idag, men jag lät ändå Karin titta på det för att få en extra åsikt. Hon tyckte jag kunde rida som vanligt vilkte betyder att jag kommer kunna vara med på tävlingen på söndag! Känns skönt att det inte blev allt för stort uppehåll i min ridning, nu ska vi bli fit for fight igen! :D

Red ett pass på stora utebanan med mycket grundövningar som övergångar och lite tempoväxlingar. Flyttade även honom mycket i sidled för att få igång bakdelen samt att få honom helt lösgjord och avspänd. Det märktes att han hade en del överskottsenergi men han var ändå riktigt fin. Han var lite piggare än vanligt, men jag försökte använda energin på ett positivt sätt. Det är ju kul när han tycker det är roligt att bli riden :D





Kommentarer
Postat av: Julia - tävla om röda Premiere lindor på bloggen!

Skönt att det går åt rätt håll :)

2011-08-23 @ 20:48:00
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, så härligt! Äntligen! :D

2011-08-23 @ 21:37:08
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback