Gårdagens träning för Karin Öljemark

Träningen igår gick såå bra, och jag gråter blod för att jag glömde minneskortet till kameran i datorn! Så inga filmer alls, bara för att det gick så himla bra..

Vendela var lite ofokuserad när jag red fram henne själv innan, men fick henne med mig tillslut via tempoväxklingar och sådär. Red "som jag brukar" för att hon skulle få känna igen sig.

När jag sedan började träningen, så var hon jättefin! Karin höll med mig och tyckte att hon arbetade så mycket bättre med ryggen än förra gången. Vi började nästan direkt med skolorna, och det gick så himla bra! Vendela gjorde kanonfina öppnor i båda varven, och jag fick en massa bra instruktioner om hur jag skulle rida. 

Gjorde sedan slutor längs fyrkanten, och det gick också grymt. Vendela har tydligen inga svårigheter alls att få in bakdelen även i högerslutan. Vi fokuserade mest på öppnan, jag har nämligen missförstått själva ridingen in och ut ur rörelsen nämligen, men nu är allt på plats igen! 

Vi jobbade lite i galopp också, men tanken är att vi ska ta mer av galopparbetet idag. Red igenom travdelen på LA:P1 också, allt utom högerslutan kändes toppen! Och den kommer den också, nu vet jag hur jag ska träna för att stärka upp henne i den, utan att göra det för svårt. Så jag är inte orolig! (ska skriva mer om vad jag lärt mig senare hade jag tänkt, skitbra tips!)

Karin sa också att det hde hänt jättemycket sedan förra gången, att vi jobbat på jättebra! Och även att Vendela börjat runda på sig jättefint! Då blir man stolt som ryttare :') Så skönt att få höra att det vi gör, och hur vi gör det, är rätt, och att vi faktiskt kommer någonstans och inte står stilla i vår utveckling.

Två bilder från gårdagen <3




Kram


Kommentarer
Postat av: Elise Vognild

Ni var så otroligt fina och duktiga, eller ja, ni ÄR det!! :D <3

2011-04-09 @ 11:03:15
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: Elise Vognild

sv: tack så mycket igen! :D

jaa, det syns verkligen. Hihi, det får vi verkligen hoppas men jag tror nog det! :DD <3

2011-04-09 @ 11:17:21
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Åh, snygg outfit! ;)



Men fick du några kort då? Eller red ni inomhus?

Du får se till att ha med kameran idag :D

2011-04-09 @ 11:40:23
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Underbart! Skönt med en go känsla inför tävlingen. :) Men har du inte lärt dig programmet än haha.. ? :O

2011-04-09 @ 13:13:30
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Katrine Fabricius

Tack :) Älskar översta bilden på er, så fin! :D

2011-04-09 @ 14:18:18
URL: http://ponnyprinzarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback