Onsdag

Idag har det varit fullt upp igen!

Cyklade som planerat till stallet efter skolan, mockade åt Artie, red Vendela, red Artie och sedan mockade jag år Vendela + höpåsar och hinkar åt båda två, för att sedan byta om och cykla tillbaka till skolan för utvecklingssamtal :) 

Vendela kändes inte bra idag, verkligen inte bra. Hon var helt konstig i början, spände sig och kändes lite motig till och med, stretade med underhalsen. Bestämde mig för att så skulle vi inte ha det. red henne på en 20 metersvolt och gjorde lite korta-höga steg på minder volter och sådär. Efter några skänkelvikningar så började hon kännas som sig själv igen. 

Fortsatte jobba med öka-minska volten och korta-läng steget med mest fokus på läng. Hon svararade faktiskt väldigt bra på mina ansträgningar och blev jättefin sedan! Så härlig trav med ganska höga knälyft och lösa bogar. Hennes höga benlyft är något hon plockat fram ur registret nu på senaste. Oftast så kommer det när man bryter av från galopp och verkligen rider fram henne till handen och hon behåller avspändheten. Roligt med förbättringar!

Gjorde lte öppna och försökte känna när det blev rätt, utan att tjuvkolla i spegeln. Det gick över förväntan, så nu kan jag nog rätta in henne om det blir för få eller får många spår. Tre ska det minsann vara! I galoppen så kom lite av det spända tillbaka, men fick henne sedan att slappna av och runda formen igen. En avspänd serpentin i varje galopp fick vi till också. Gjorde lite galopp-skritt, och hon var så lydig så. Gjorde sedan lite slutor i både skritt och trav, och hon kämpar på så gott hon kan, och än så länge så räcker det faktiskt! Nöjd ryttarinna!

Jag och Vendela för nästan exakt ett år sedan, 11 april 2010 :)


Red sedan ut på Artie i solen. Det gick så bra så, fast jag var nära att ramla av när han blev rädd för nåt i skogen under galoppen! Resten av turen gick prickfritt, och vi hade så mysigt så. Tussilagon har kommit nu, ett säkert vårtecken! 

Vi såg likadana ut som i mådags, så samma bild duger gott :D


När jag kom hem så åt jag, och sedan sprang jag djulö-allé och uppför gatstuberg efter det. Kände mig värd min skål glass med chokladsås som jag kåkade ihop - mums var det!

Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv; Tack, igen! :) Den VAR mumsig, ja. ;)

2011-04-06 @ 22:27:44
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Tack, igen! :) Den VAR mumsig, ja. ;)

2011-04-06 @ 22:27:52
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/
Postat av: Julia

Jisses vad mycket du klämde in på en dag, galna människa! :p

2011-04-07 @ 00:52:46
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Karro Grape

Sv: haha jaa, fast jag som avskyr sprutor och grejer tyckte det där var ganska äckligt :D

2011-04-07 @ 09:35:05
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Vad är djulö-allé? :)



Du är riktigt hurtig du ;)

2011-04-07 @ 14:49:50
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback