Stora utebanan 2/4

Ni kanske har märkt vart mitt nya favoritställe att rida på är? Älskar verkligen att man kan rida ute nu! Det är så himla mycket skönare än att behöva trängas i ett ridhus!

Jag red fram Artie och han kändes faktiskt fin redan från början. Oftast brukar det ta ett tag innan han är helt igång. Vet inte om det hängde i sig från igår, men oavsett kändes han väldigt bra. Red lite i alla gångarter, med mycket volter, övergångar och tempoväxlingar. 

Jag hoppade sedan av och så fick Freddi testa på honom lite. Hon har bara ridit honom en gång tidigare, men jag tyckte det såg riktigt bra ut! Freddi kommer säkert berätta lite senare själv hur hon tyckte det var, men nere från marken var det överlag mycket trevligt att titta på! Trots att Freddi inte är särskilt van att rida stor häst tyckte jag hon gjorde ett jättebra jobb. Hon fick även ta några språng på slutet på honon.

Artie i vintras


Freddi och Vendela samma dag i vintras



Kommentarer
Postat av: Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst

Hade du med din kamera idag? :D



(Snälla säg ja! ;p)

2011-04-02 @ 19:12:07
URL: http://lizzylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback