Slut på lovet

Tråkigt slut på lovet; gått på Ipren nu i två dygn haha.. Tyvärr så lurar man ju sig själv att man orkar mer än man gör. Igår så jobbade jag i stallet med Janne (smart liksom?) och sedan red jag Kala på utebanan efter det. Hon kändes inte så bra för omväxlingsskull. Ofokuserad och lite seg i munnen faktiskt, längesen hon gick så pass dåligt ändå. Men vi har en rätt hög lägsta nivå ändå för sååå dåligt gick det egentligen inte. Jag red inte så bra heller, kom inte riktigt till ridning utan blev lite kvar i handen och hade allmänt lite kort stubin. Gillar att analysera ridpass på detta vis för att lättare förstå vad som måste fixas! :) 
 
Mådde ändå bra igår så åkte till Gustav på kvällen, dock ställde vi in finmiddagen som vi skulle på eftersom jag varit dålig, blwv thaimat hemma istället, mums! Dock så avtog min good feeling allteftersom och vid 23 däckade jag i sängen. Gustav hjälpte mig att släppa ut hästarna imorse (fast då mådde jag också relativt bra) och sen däckade jag igen när vi kom hem vid 9. Vaknade till liv vid 15 (!!) igen och gick upp och åt lite. Åkte sedan till stallet med Issa.
 
Imorgon är det nämligen Öljemark-träning och detta lov har ju blivit sisådär rent ridmässigt med först Kala som rullade fast och sedan jag som åkte på kryssning och blev sjuk. Kände att jag var tvungen att rida idag om jag skulle träna imorgon, så det gjorde jag också. Märktes lite att hon inte är riktigt lika trimmad som hon varit, men inte så konstigt när det blivit så pass sporadiskt och jag inte riktigt fått igenom hjälperna. Red henne på lite serpentiner med volter i idag och lite volt med skänkelvikning ut. 
 
Den "riktiga" lösningen blev dock att galoppera på rakt spår och ställa ibland inåt, ibland utåt och ibland ha henne rak. Hon blev såå fin och jag fick verkligen igenom det där lite springiga och hängiga som vi fick i början av passet. Så nöjd med Kala, hon är så fin! 
 
Bilderna Janni tog på oss igår på utebanan blev riktigt bra! Visar några här :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Ni är så fina!

2013-02-25 @ 11:39:02
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback