Tävlingsdagar

Idag har jag varit speaker på våra hemmatävlingar mellan 8-13, sedan blev jag avbytt. Tur var det, för jag var ute igår med Gustav (som fyllde 18, äntligen stor!) och hans kompisar. Tyckte jag lyckades hyfsat med mina 3,5 timmes sömn i kroppen som energikälla ;)

Speaker är ett bra jobb, jag satt och kunde överblicka en hel del hästar och en hel del ridning under dagen och snappa åt mig viktiga saker. Det som stör mig mest är folk på regional MSV som slarvar med vägarna. Jag förstår inte hur man kan låta en volt blir för stor, en åtta blir en femma och guldet blir till sand. Hur kan man lämna så mycket åt slumpen? Perfektionisten i mig vaknade till!

Eftersom jag även hissade upp alla protokoll som kom från ridhuset så kunde jag kika på bedömningen också. Det drogs av båda domarna ner en hel del på om hästen gick bakom lod; bra tycker jag! Kort sagt så var det en bra dag, trots att det var pain in the ass att masa sig upp. Sov många timmar när jag kom hem istället.

Arkivbild på mig och Cavendishan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback