Uppdatering

Hej kära läsare! 
 
Jag har en del rolig uppdatering att komma med framöver. För det första så ska jag självklart presentera min nya häst. Kan göra det kortfattat först. Hon heter Kala och är ett sto född 2008 e: Figaro R - Sack. Hon är alltså fyra, snart fem, år gammal men ligger lite efter i utbildningen. En typisk Freddi-häst; känslig med mycket motor men samtidigt mjuk och ett bra huvud. Hon är född på stuteri Degerhaga i Tingsryd och stod på tillridning hos mina kompis Anna och Alice. Roligast är att vi kännar varandra eftersom jag köpte min Vendela av dom också haha. 
 
Just nu så står hon hos Kristina eftersom Trolldal är stängt pga kvarka hos ridskolan. Inte så lägligt, men sånt som händer. Igår så var jag och Gustav ute och tittade till henne och gick på promenad i skogen. Det var mycket att titta på tyckte Kala, inte så att hon hoppade till eller skyggade, men hon såg sig omkring hela tiden. Vi mötte bilar och klev i vattenpölar utan problem i alla fall. 
 
Kala låg ner i boxen igår och äter och dricker som hon ska, så trots att det är påfrestande för henne så är det inte värre än att hon kan slappna av någorlunda. Känns självklart skönt! Idag så ska jag prova att rida lite, får se hur det går! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Söt! Ser ut som en riktig liten bebis flicka! :) kul att du äntligen hittade rätt!

2012-10-22 @ 17:37:36
URL: http://sun69shine.devote.se
Postat av: Julia

Ännu mer kul att det är en unghäst! :)

2012-10-23 @ 11:47:13
URL: http://ohjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback