Riktig höst

Nu är verkligen hösten här. När jag vaknade imorse visade termometern runt noll grader och med det börjar det även bli dags för att klippa hästen. Artie har redan satt en ganska rejäl päls så imorgon har jag planerat att han ska klippas. Förhoppningsvis blir det inte allt för fult eftersom det är första gången jag klipper! Om det blir det har vi iallafall några dagar tills nästa tävling, och dessutom har Janni lovat att hjälpa mig.
 
Idag har jag näst intill haft en heldag i stallet. Jag och Johanna åkte ut och mockade strax före 11. Vi är ansvariga över funktionärerna till nästa hemmatävling, så vi jobbade en del med det också. Vi åkte sedan hem och lagade lunch och jag fick även en hel del nya täcken, som inte passar Johannas häst. Var riktigt smidigt, då Artie faktiskt är i behov av några nya då flera gick sönder förra året. Det måste vara det värsta med att ha en valack, att de busar så mycket i hagen. Tror jag fick slänga 4-5 täcken förra året, och nya täcken är inte direkt det roligaste att köpa enligt mig!
 
Vi åkte tillbaka till stallet på eftermiddagen och skrittade ut en lång tur. Artie vaccinerades igår så idag fick han bara ta det lugnt. Imorgon blir det lugnt igen, men antagligen lite trav också :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback