Prag och mycket annat

Som ni märkt har jag varit väldigt frånvarande den senaste veckan. Det kan förklaras med att jag faktiskt inte varit hemma. Förra söndagen fyllde jag år och på kvällen åkte jag upp till Stockholm till min pojkvän. Dagen efter åkte vi tidigt till Arlanda för att sen åka vidare til Prag. Vi tog helt enkelt en liten minisemester och bara tog det lugnt, åt gott, shoppade lite och kollade runt. Var riktigt skönt att få släppa allt och åka iväg på en mysig resa.
 
Under tiden jag var borta tog Amanda hand om och red Artie. Jag kom hem till Stockholm i torsdags men åkte inte hem till Kattne förrän dagen efter. Sedan dess har jag hunnit med en lång uteritt i lördags och ett toppenpass igår. Red i ridhuset och jobbade på det jag tränade på förra träningen, mycket med nyanser och tempoväxlingar. Få honom helt lös i sidorna och verkligen höja ryggen och jobba med hela kroppen. Han kändes superfin och jag jobbade även en del på min sits.
 
På slutet gjorde jag övergångar galopp-skritt-galopp. Var riktigt roligt när han var så eftergiven, och kunna göra dessa endast med sitsen. Fina häst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback