Lutande plattor

Något som jag fick rida i när jag provred Kala var lutande stigbygelplattor. När jag fick syn på dom så tänkte jag att "åh vad obekvämt det där ser ut". Satt sedan upp och det var hur skönt som helst! 
 
Jag brukar ha problem med fotens placering i stigbygeln och får ofta ont i knäna och vaderna av belastiningen. Detta kändes ingenting trots att jag red med mycket stöd i stigbyglarna! Viktigt eftersom Kala inte är jättevan vid att man sitter ner i traven ännu, så det blir mycket lättridning och sedan viktigt att man har kvar vikten i stygbyglarna för att sitta mjuk och göra det behagligt för henne. 
 
På bilden kan ni se både världens finaste Kala och så den svängda plattan, som
finns att köpa här
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback