Lite allt möjligt om dagen

Att ni inte säger till?! Har sett att jag i flera rubriker skrivit fel datum/dag, haha så fult! Särskilt när det blir så uppenbart. Men eftersom ingen kommenterat det kanske ni inte heller tänker så långt!
 
Jag började iallafall denna dag med ett tidigt ridpass. Var ute i stallet innan hästarna gått ut, men Artie har faktiskt ett väldigt bra morgonhumör så han var villig att hänga med på en runda. Red i ridhuset och målet var mest att få honom avspänd och följsam i kroppen. Tyckte han kändes väldigt fin, men har faktiskt lite brist på idéer på övningar. Går lite i perioder sådär tycker jag, men idag gjorde iallafall jag skänkelvikningar på diagonalerna, galoppfattning vid A/C och jobbade på någon volt och sedan avsbrott och fortsatte sedan ut på digonalen igen. Under hela tiden gjorde jag tempoväxlingar, väldigt viktigt för att få Artie aktiverad. Som sagt kändes han fin så jag var nöjd med passet!
 
Anledningen till varför jag var ute så tidigt i stallet var att jag började jobba 11.30, sedan slutade jag inte förrän vid 20. Så efter jobbet åkte jag och pappa ut en snabbis för att hälsa på Artie, se till att rätt täcken var framme för imorgon plus att de var torra eftersom det regnat hela dagen. Under tiden jag var på jobbet blev även Artie skodd, så nu har han fina hovar, har rätt nyligen vaccinerats och är nyklippt. De två kommande helgerna väntas våra första tävlingar på ungefär ett år, så vi kunde inte vara med taggade :D
 
Bilder från förra året :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vart jobbar du? :)

Svar: Jag jobbar på ett kafé som heter Coffee&Lounge :)
tavlingsduon.blogg.se

2012-10-17 @ 02:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback