Onsdag

Hejhopp! Väntar med träningsinlägget tills jag fått bilderna (dock från mobilen så förvänta er inget haha) och nån lite film som mamma lyckades ta. 
 
Så länge kan jag berätta om dagen. Kala och jag har satt höjdhoppningsrekord! Hela 10 cm har vi tagit oss över idag haha. Kala galopperade så snällt efter Artie och märkte inte ens bommarna på marken först, men hon tyckte att det var kul i alla fall. 
 
Resten av ridpasset kändes också bra, Kala var pigg och framåt, gjorde några luftsprång här och var. Just dessa är också en av anledningarna att jag köpte henne, hon har så härlig uppförsbacke, lätt i framdelen. Det kommer att göra att hon svävar fram på banorna så småningom. Tills vidare använder vi den dock mest till att hoppa kråka i ridhuset. 
 
Jag var lite mer strikt mot henne idag vad gäller formen, Karin sa det i måndags att jag ska vara som en inspänningstygel med handen. Inte hård, men inte ge efter heller när hon vill dra. Jag ska helt enkelt visa vägen till ett jämt och bra stöd. Kala och jag hade många riktigt bra steg idag i ridhuset, så jag är jättenöjd med henne. Galoppen kändes bättre än någonsin förut och även traven var väldigt bra lite längre stunder än vanligt. Också "hoppningen" såklart! Nästa gång så ska vi prova med ett riktigt hinder tänkte vi, eftersom hon var så orädd. 
 
En bild från gårdagens promenad och så två bilder från dagen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback